|
| | |
|
Це цікаво!
В лютому 1896 року на засіданні міської думи була укладена історична для Житомира угода з інженером Л.Я. Поляковим, представником «Товариства міських і під’їздних шляхів Росії» на будівництво електричного трамваю на зразок Київського. Згідно цієї угоди, будуючи електричну станцію для трамвая, мали довести її потужність до рівня, щоб отримувати додатково енергію ще й для освітлення міста.
Через два роки, 28 лютого 1898р. було представлено проект електричного трамвая в Житомирі з пояснювальною запискою. 16 березня 1898 р. на засіданні міської думи проект Л.Я. Полякова на електричний трамвай було розглянуто та прийнято. З протоколу цього засідання видно, що в місті житомирі буде споруджено 2 лінії:
- 1-а лінія починається біля залізничної станції, проходить по Київський вулиці, через Семінарійську (Соборну) площу, далі по Великій Чуднівський (Черняхівського) і закінчується на вулиці Купальній, на березі річки Тетерів;
- 2-а лінія починається біля Лікарні по вулиці Великій Бердичівській, перетинає першу лінію на Семінарійській (Соборній) площі, потім іде по Соборній, Старо-Вільскій та шосейній Вільській (нині вулиця Перемоги) і закінчується біля Російського кладовища.
Довжина двох ліній складала близько 8 км.
Півтора роки вистачило, щоб побудувати всі приміщення центральної електростанції, встановити все обладнання і закінчити прокладку колій і тролейних дротів.
На центральній електростанції було встановлено основне обладнання:
- водотрубні парові котли з площею нагріву 100 кв.м з робочим тиском 10 атм. - 3 шт.;
- вертикальні 2-х ціліндрові парові машини з конденсацією на 180 кінських сил - 3 шт.;
- динамомашини постійного струму потужністю по 105 кВт, напругою 550 Вольт - 3 шт.
3 вересня 1899 р. було відкрито рух Житомирського трамваю.




по матеріалах видання "Сто років Житомирським електричним
станціям і мережам" Павла Галаневича. 1996р.
|
|
|
|