|
Про екологічну броню
На території Житомирської області налічується ряд потенційно небезпечних об’єктів – споживачів електричної енергії, повне відключення яких від електричних мереж може призвести до негативних екологічних та техногенних наслідків.
Для запобігання негативним наслідкам та виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру для таких споживачів має бути встановлена екологічна броня електропостачання споживача - мінімальний рівень споживання електричної енергії споживачем, який забезпечує передумови для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
У відповідності до Інструкції про порядок складання акта екологічної, аварійної і технологічної броні електропостачання споживача, що затверджена наказом Мінпаливенерго України від 19 січня 2004 року за № 26 (надалі – Інструкція), екологічна броня електропостачання встановлюється для споживачів, об'єкти яких згідно з установленим порядком включені до Переліку споживачів та їх обладнання, для якого має бути встановлена екологічна броня електропостачання в адміністративно-територіальній одиниці (далі - Перелік).
До Переліку, включаються споживачі, об'єкти яких у встановленому порядку включено до Державного реєстру об'єктів підвищеної небезпеки, а також інші споживачі, яких визначено такими відповідно до законодавства.
Споживачі, включені до Переліку, зобов'язані привести зовнішні та внутрішні схеми електропостачання до вимог відповідної категорії, тобто до I або II категорій щодо надійності електропостачання.
Рішення споживача щодо віднесення струмоприймачів до екологічної, аварійної та технологічної броні підтверджується проектною, технічною або технологічною документацією (пп. 1.1.3 та 1.8 Інструкції).
Згідно Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки» об'єкт підвищеної небезпеки – об’єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються зберігаються або транспортуються одна або декілька небезпечних речовин.
Разом з тим, згідно чинних Правил користування електричною енергією (п. 6.9), споживач, який має погоджену у встановленому порядку екологічну та/або аварійну броню електропостачання, здійснює протягом перших трьох днів поточного розрахункового періоду платіж за резервування обсягу електричної енергії на покриття аварійної (екологічної) броні в наступному розрахунковому періоді за тарифами, які діють на день здійснення платежу. Обсяг електричної енергії на покриття аварійної (екологічної) броні визначається відповідно до даних складеного акта екологічної, аварійної та технологічної броні електропостачання споживача.
Відповідно до частини 2 статті 24 Закону України "Про електроенергетику" енергопостачальники мають право за умови неповної оплати споживачем спожитої електричної енергії обмежити його електроспоживання до рівня екологічної броні електропостачання або за відсутності такої - повністю припинити електропостачання споживачу.
Частиною 8 ст. 26 Закону та підпункту 3 пункту 10.2. ПКЕЕ за умови неповної оплати за спожиту електричну енергію, споживач зобов'язаний обмежити власне електроспоживання до рівня екологічної броні або повністю його припинити у разі відсутності такої.
Наявна заборгованість Споживача за використаний обсяг електричної енергії – є порушенням вимог Закону України «Про електроенергетику» . Так, відповідно до статті 26, споживач зобов'язаний оплачувати вартість спожитої електроенергії виключно коштами шляхом їх перерахування на поточний рахунок із спеціальним режимом використання енергопостачальника. За умови неповної оплати за спожиту електричну енергію споживач зобов'язаний обмежити власне електроспоживання до рівня екологічної броні або повністю його припинити в разі відсутності такої.
Разом з тим, екологічна броня для споживача – боржника перетворилась на надійний щит, коли місяцями можна не платити за використані енергоносії, а енергопостачальник не може вжити заходи впливу та відключити боржника до рівня, нижчого за екологічну броню електропостачання. Дане питання акцентувалося листом Мінпаливенерго України від 17.04.2009р. № 05/32-0307 за підписом заступника Міністра В. А. Лучнікова.
Такий стан речей вкрай негативно впливає на своєчасність розрахунків ВАТ «ЕК «Житомиробленерго» із ДП «Енергоринок», що може призвести до скорочення граничних величин споживання електричної енергії та потужності, яка виділяється Житомирській області в цілому, і, як наслідок, до неповних розрахунків з електрогенеруючими компаніями, що в свою чергу може призвести до порушення енергетичної безпеки країни та настання надзвичайної ситуації в державі.
|
|