СПОЖИВАЧАМ
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ АКЦІОНЕРІВ ТА СТЕЙКХОЛДЕРІВ
ТОВАРИСТВО

































© 2004-2023 Житомиробленерго





   
  Шановні абоненти! Про планові та аварійні відключення Ви маєте можливість дізнатися на сторінці "Відключення електроенергії" або при виклику особового рахунку в кабінеті побутового споживача або в telegram та viber ботах. Для отримання повідомлень про відключення на електронну пошту додайте свій e-mail в кабінеті.  

Новини / 03.08.2018

Електричний пульс Зарічанського РЕМ

П'ять місяців очолює Зарічанський РЕМ Ігор Микитенко. Незважаючи на свій молодий вік, Ігор Сергійович має значний досвід роботи в енергетичній сфері. У Житомирський район він прийшов з новими ідеями та напрацюваннями, аби постійно покращувати надані енергетичні послуги.

Ігор Сергійович Микитенко - народився 1986 року у місті Малин Житомирської області. За плечима має дві вищі освіти: технічна - Київський політехнічний інститут, юридична - Житомирський національний агроекологічний університет. Свій трудовий шлях енергетика в Компанії Житомиробленерго розпочав у 2010 році, обіймаючи посаду інспектора енергонагляду Житомирського РЕМ, яку згодом очолив. Після того здобував досвід на вищих керівних посадах Коростишівського, Малинського та Олевського РЕМів. У березні 2018 року - призначений на посаду начальника Зарічанського РЕМ.

-Ігорю Сергійовичу, в Житомирському районі Ви нова людина. Які враження від побаченого?

-З упевненістю можу сказати - Житомирський район дуже перспективний у різних планах. За той невеликий проміжок часу, що я тут працюю, помітив, що у моїй сфері більшість людей відповідально ставляться до своїх обов'язків, це, насамперед, сплата за надані РЕМом послуги, переукладання договорів з метою збільшення використовуваної потужності і так далі.

-Маючи досвід роботи в різних районах електричних мереж Житомирщини, що ви можете сказати про галузь загалом? Адже ми живемо у добу реформ, чи торкнулися зміни в енергетичній сфері?

-Енергетична галузь не є винятком, а тому теж зазнає певних змін та реформ. Відтак, у червні 2018 року набув чинності Закон України "Про ринок електричної енергії", який передбачає, що існуючі енергопостачальні компанії повинні вжити заходи щодо відокремлення оператора системи розподілу електричної енергії від її постачання. Для цього АТ "Житомиробленерго" вже здійснило відокремлення та незалежність ліцензійної діяльності з постачання електричної енергії, створивши ТОВ "Житомирська обласна енергопостачальна компанія". Процес переходу буде здійснюватись у максимально комфортний для споживачів спосіб, на безоплатній основі . Тепер упродовж двох років ця юридична організація буде виконувати функції постачальника універсальних послуг на території Житомирської області.

-Яким чином це позначиться на Зарічанському РЕМ?

-На Житомирщині будуть функціонувати: АТ "Житомиробленерго" - компанія з розподілу електроенергії та експлуатації електричних мереж та новостворене ТОВ "Житомирська обласна енергопостачальна компанія" - компанія з постачання електроенергії. Зарічанський РЕМ є структурним підрозділом АТ "Житомиробленерго", а тому ми будемо розподільчим органом. Для постачання теж створюватимуться місцеві юридичні організації, які будуть своєрідними посередниками між РЕМ та споживачами. Побутові та малі непобутові споживачі будуть отримувати послуги з постачання електричної енергії у постачальника універсальних послуг. 

-Розкажіть про нинішню роботу Зарічанського РЕМ. 

-Зарічанський РЕМ забезпечує електричною енергією майже 33,5 тисячі побутових та 835 юридичних споживачів, які розташовані на території Житомирського району. Електропостачання здійснюється за допомогою повітряних та кабельних ліній електропередачі 0,4-10 кВ загальною довжиною 1903 км, які проходять через 562 трансформаторних підстанцій. За рік надходження електроенергії в район складає 136 мільйонів кВт/год. Звісно, найбільша кількість надходить до промислових сільгоспспоживачів, різного роду підприємств, а близько 45% надходить у користування мешканцям для побутових потреб. 

-Територія обслуговування достатньо велика. Для цього потрібен кваліфікований персонал, вправні майстри та фахівці своєї справи. Адже робота досить небезпечна, разом з тим - і надто відповідальна. Чи є дефіцит кадрів на підприємстві?

-Загалом, на підприємстві працює 150 чоловік. У нас є три бригади з обслуговування приладів обліку, п'ять бригад , які займаються ремонтом розподільчих мереж, дві бригади з підключення і приєднання нових споживачів та одна оперативно-аварійна виїзна бригада. Автотранспортний парк у нас теж на достатньому рівні, забезпечені необхідним обладнанням. Якщо ж проаналізувати особовий склад, то 70% - це молоде кваліфіковане покоління, решта 30% - досвідчені спеціалісти. 

У Зарічанському РЕМ працюють люди, які більше 25 років присвятили своє життя саме цьому підприємству. Я, хоч і нова людина в колективі, не можу не відзначити цих добросовісних трудівників: заступник головного інженера Валерій Клименко, інженер договірного відділу Ліліана Зубрицька, електромонтер Петро Біліма, оператор розрахунків з юридичними споживачами Любов Васильчук, оператор розрахунків з побутовими споживачами Ольга Кушнір та інші.
Зазначу, що ми завжди у пошуках кваліфікованих кадрів, оскільки робота зовсім не проста і вимагає великої відповідальності, та і не кожному під силу. Проте про своїх працівників наше підприємство добре дбає: регулярна достатня заробітна плата, забезпечення медичним страхуванням, надання путівок для відпочинку на узбережжі Чорного моря, де компанія АТ "Житомиробленерго" має власні курортні бази. А головне - ми створюємо в колективі дружню атмосферу, щоб усім було комфортно працювати.

-Ігорю Сергійовичу, які роботи здійснилися та продовжують виконуватися під Вашим керівництвом за час перебування на посаді?

-На сьогоднішній день на нашій території обслуговування проводиться заміна опор та ліній напругою 10 кВ та 0,4 кВ, а також розчищення трас даних ліній. На даний час такі роботи проводяться здебільшого у напрямку села Висока Піч. Крім того, зараз величина середнього побутового споживання електричної потужності зросла в декілька разів, тобто потреба в електроенергії постійно зростає, а електромережа на такі навантаження не розрахована. Як результат, маємо перевантаження ліній, внаслідок чого відбувається спад напруги, а тому якість послуг погіршується. Хочу звернути увагу наших споживачів, що постачання електричної енергії здійснюється на підставі договору про користування електроенергії між споживачем і Зарічанським РЕМ, в якому обов'язково вказано дозволену величину потужності струмоприймачів споживача, а отже, у разі виникнення необхідності приєднання більшого навантаження, наприклад, користування більшою кількістю електроприладів, людина повинна погоджувати це з енергопостачальником та отримати нові технічні умови на приєднання електроустановок будинку. Тому ми наразі також проводимо процедури стандартного приєднання, які діють з 2013 року. Що це означає? Споживач до нас звертається, замовляє необхідну для нього потужність, розробляємо нову технічну документацію, згідно з якою проводимо реконструкцію ліній 0,4 кВ, що дає можливість користуватися необхідною для жителя будинку кількістю електроприладів, без зниження рівня напруги у інших сусідніх помешканнях. 

Житомирський район є найбільшим по кількості звернень щодо збільшення потужності для використання. Це є свідченням того, що люди нас чують і розуміють необхідність проведення даного процесу.

Протягом 2018 року нами встановлені нові розвантажувальні щитові трансформаторні підстанції в селі Іванівка із заміною проводу напругою 0,4 кВ на нові, ізольовані. Більше 4 кілометрів такого ж ізольованого проводу 0,4 кВ з більшим перерізом замінено в селах Болярка, Сонячне та Сінгури. Проводяться також роботи і на лініях 10 кВ. Найбільший обсяг робіт протягом останніх півроку виконано у селі Нова Березина.

-Ціни стрімголов зростають, в тому числі і за спожиту електроенергію. Чи є боржники по сплаті за надані Вами послуги?

-Ситуація з боржниками знаходиться на контрольованому рівні. Споживачі нарешті розуміють, що за надану їм послугу, потрібно вчасно платити. На сьогодні по Житомирському району боржників, які не сплачують за електроенергію понад 6 місяців за різних обставин, всього близько 40 осіб. 

- За яких умов можуть припинити постачання електроенергії споживачам? Якою повинна бути сума боргу? 

- Основна причина припинення електропостачання - це порушення термінів оплати за спожиту електричну енергію, а не значна сума боргу. Усі свої дії впливу на споживачів ми застосовуємо відповідно до чинного законодавства. Зовсім недавно це були Правила користування електричною енергією для населення. Тепер ми працюємо за новою нормативною базою - це Правила роздрібного ринку. Там значно змінилися терміни сплати за надану йому послугу. Оплата повинна здійснюватися протягом 20 днів з дня отримання рахунка. У разі виникнення заборгованості, спершу попереджаємо неплатника про відключення. Якщо після цього споживач упродовж 10 днів й надалі не платитиме, припиняємо електропостачання.

А якщо виявлено, що споживач розкрадає електроенергію, то маємо право відключити електропостачання без попередження.

- А як відновити електропостачання?

- Споживачеві необхідно звернутися в РЕМ за місцем проживання, сплатити борг, після чого протягом 3 днів у містах або 5 днів у селах відновлюємо електропостачання споживача. 

- Ні для кого не секрет, що існує певна категорія громадян, які бажають скористатися електроенергією безоплатно. Чи трапляються такі прикрі випадки у Житомирському районі, та що чекає крадіїв за їх незаконні дії?

- На жаль, у Житомирському районі є і такі прикрі випадки. Злодії постійно вигадують нові методи розкрадання. Ми тримаємо це питання на контролі. Працівники енергопостачальної компанії систематично з залученням представників поліції проводять рейдові перевірки щодо встановлення фактів розкрадання електричної енергії. Тому у випадку виявлення фактів крадіжки електроенергії шляхом безоблікового користування, самовільного підключення до мереж, пошкодження приладів обліку, зриву, тобто пошкодження, пломби та інших дій споживача, які призводять до зниження показників роботи приладу обліку або мереж, працівники Зарічанського РЕМ складають акт про порушення та припиняють електропостачання. На підставі цього акту працівники Компанії обчислюють розмір завданих збитків згідно із затвердженою методикою. У разі відмови споживача відшкодувати збитки підприємство подає матеріали до суду та виконавчої служби.

- Чи мають місце факти розкрадання енергетичного майна в нашому районі? Які методи боротьби застосовуєте?

- Як не прикро, але такі випадки подекуди є. Люди прагнуть легкої наживи, інколи навіть ризикуючи своїм життям, розкрадають кольоровий метал з ліній електропередач і трансформаторних підстанцій різних класів напруг, зрізають проводи, зливають трансформаторне масло. Звісно, за такі злочинні дії передбачене покарання у вигляді кримінальної відповідальності. Одним із засобів запобігання нанесення шкоди та збитків такого прояву є камери відеоспостереження, які встановлені на трансформаторних підстанціях. Вони цілодобово проводять он-лайн трансляції на наші монітори. Крім того, встановлені системи сигналізації. Також, за договором, у нас працюють так звані спостерігачі, які теж стежать за порядком.

Звертаюся зараз до усіх мешканців Житомирського району: якщо ви побачили будь-які незаконні дії щодо розкрадання майна чи електроенергії злочинцями, прошу не бути байдужими та повідомити про факт на безкоштовну гарячу лінію - (0412) 402-150.

- Які плани на наступне півріччя поточного року?

-Зарічанський РЕМ не стоїть на місці, а завжди прагне вдосконалення. Виконання поставлених цілей на друге півріччя напряму залежить від затвердження Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, інвестиційної програми розвитку. Даною програмою передбачено реконструкцію у Житомирському районі 26 ліній електропередачі напругою 0,4 кВ, наприклад, у селі Улянівка, та 6 ліній 10 кВ. 

-Пане Ігорю, з якими інноваційними ідеями та думками Ви націлені працювати в Житомирському районі?

-Так, у мене є цікаві цілі для реалізації саме на теренах цього району. Зокрема, ми будемо намагатися, щоб усі споживачі, як юридичні так і побутові, були обладнані новими лічильниками з можливістю автоматичної передачі показників, тобто людині вже не доведеться передавати свої дані про використану електроенергію, вони будуть надходити автоматично. Крім того, такі лічильники будуть обмежувати кількість дозволеної енергії та дистанційно відключати боржників та порушників. Такі прилади вже частково є в районі, наприклад, в селі Тетерівка. Найближчі 2-3 роки ми намагатимемося замінити усі лічильники у споживачів на лічильники нового типу. Така стратегія значно спростить роботу працівників РЕМ та покращить якість сервісу для споживача.

Крім цього, також планується технічне переоснащення всіх ліній електропередач 0,4 кВ з голими проводами на ізольовані, встановлення додаткових розвантажувальних КТП та інше. Працювати є над чим.

-Щиро дякую за змістовну розмову. Бажаю якомога швидшого втілення Ваших ідей та задумів.

Світлана Яременко