СПОЖИВАЧАМ
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ АКЦІОНЕРІВ ТА СТЕЙКХОЛДЕРІВ
ТОВАРИСТВО

































© 2004-2023 Житомиробленерго





   
  Шановні абоненти! Про планові та аварійні відключення Ви маєте можливість дізнатися на сторінці "Відключення електроенергії" або при виклику особового рахунку в кабінеті побутового споживача або в telegram та viber ботах. Для отримання повідомлень про відключення на електронну пошту додайте свій e-mail в кабінеті.  

Новини / 11.08.2017

Професія диспетчер в енергокомпанії Житомиробленерго.

Електрична енергія так органічно влилася у наше повсякденне життя, що вже важко уявити життя без нього. Рука людини автоматично тягнеться до вимикача, і вже за мить, світло електричних ламп заповнює собою кімнати. Якість життя покращується, для полегшення життя людини створюються комп’ютерна техніка, побутові прилади, електроінструменти, які без електричної енергії є просто набором мікросхем, металевих та пластикових деталей. Не говорячи про промисловість і підприємства, робота яких на пряму залежить від безперебійного електропостачання. Будь яка сфера людської діяльності є залежною від електропостачання.
Тож хто ж турбується про те, щоб електричний струм потрапив безперешкодно до Вашої розетки? Які виконуються роботи і ким, які професії потрібні в енергетиці, які навички та особливі якості необхідні для того, аби працювати в енергопостачальній компанії? Для того, аби відповісти на ці питання та аби вшанувати людей, які обрали енергетичну галузь і успішні в ній, Житомиробленерго розпочинає цикл статей, які розкажуть пересічному громадянину про особливості професій та про людей, які забезпечують електропостачання в Житомирській області.
Розпочинає цикл професія диспетчер.

Ще кілька років тому, коли в оселі пропадало світло, господар дзвонив до диспетчера РЕМ, та вимагав увімкнути негайно світло. Уява далекої від енергетичної галузі  людини малює  такий собі образ працівника, які сидить біля  телефону, і немов би тільки те і має робити, що розмовляти зі споживачами, а подекуди, навіть на теми, не пов’язані з проблемами  в електропостачанні.

Насправді, диспетчер – це одна з надважливих професій в компанії. Він цілодобово на посту і знає усе, що робиться в електромережах. Він не тільки володіє інформацією, але повинен швидко приймати над відповідальні рішення в обставинах обмеженого часу. Він не може розслабитися ні на мить, від його рішень і команд залежить не тільки безперебійне електропостачання, але й життя людей, які працюють на лінії,  а також і кожного з нас, у випадках, коли, на приклад руйнівні дії стихії пошкоджують мережі, обриваються проводи, які можуть бути під напругою. Тут необхідна миттєва реакція, зосередженість, виваженість і грамотні дії. Диспетчер не має права на помилку.

Диспетчерська – то, можна сказати, серце енергогосподарства області. Сюди приходить вся інформація про відключення, пошкодження, аварійна ситуації. Раніше, було так, що люди самі дзвонили до диспетчера, та повідомляли про те, що відсутнє електропостачання, але ж тепер, роботу по спілкуванню зі споживачами  виконують оператори Кол-центру Житомиробленерго, що значно зменшило навантаження на диспетчера, бо ж відволікання на розмови по телефону не сприяють концентрації по роботі з ліквідації  аварійної ситуації, керуваннями технологічними процесами, а саме  виведення в ремонт електрообладнання та допуск до робіт в мережах ремонтних бригад, керування оперативно-виїзною бригадою (ОВБ), яка  є неначе руками  і очима  диспетчера. Він безпосередньо надає команди працівникам  ОВБ, які прибули на місце й доповіли  обстановку.

Що ж потрібно для того, аби стати  диспетчером? На це питання відповідає  начальник центральної диспетчерської служби  Житомиробленерго Микола Романенко: «Для того, аби бути диспетчером, необхідно по–перше мати вищу енергетичну або технічну освіту. По друге – досвід. Майбутній диспетчер має попрацювати спочатку електромонтером, аби знати усі процеси не з книжок, а на практиці, як все відбувається. Він має на практиці знати мережі та енергообладнання, яке знаходиться в районі. Диспетчером може бути електромонтер 4-5 розряду та мати 5 групу по електробезпеці. Мають значення й особисті якості людини –  уміння вірно  сприймати інформацію, аналізувати її та приймати відповідне,  єдине вірне, рішення. Крім цього, необхідне спеціальне навчання. Електромонтерів енергокомпанія спеціально навчає - в Житомиробленерго є спеціальна програма по підготовці диспетчерів. Крім того усі кандидати на посаду диспетчера проходять відповідний психофізіологічний тест». На перший погляд може здатися, що робота проста, але якщо бути присутнім у час ліквідації аварії або  при плановому виводу в ремонт електрообладнання то можна зрозуміти, що кожен дзвінок для диспетчера  це інформація, за якою має слідувати його  відповідальні рішення і конкретні  дії».

Центральна диспетчерська служба (ЦДС) управляє мережами високої напруги, а кожен РЕМ має оперативно-диспетчерську групу, яка управляє енергообладнанням середньої та низької напруги. В ЦДС постійно працює дві людини – старший диспетчер і диспетчер, які контролюють мережі 110 кВ і 35 кВ. Зокрема, диспетчер ЦДС може керувати роботами по відключенню енергообладнання, яке знаходяться під напругою. В оперативно-диспетчерську групу району електричних мереж входять диспетчер і бригада ОВБ, які приймають і виконують  команди виключно диспетчера. Усі переговори між диспетчером і оперативно-виїзною бригадою архівуються. В кожній диспетчерській є величезна мнемо-мапа, на якій диспетчер бачить усю обстановку, яка склалася на даний час в електромережі району. В Житомирському і Зарічанському РЕМ використовуються новітні технології, зокрема – телемеханіка. Тобто диспетчер, завдяки сучасному обладнанню і програмному забезпеченню, керує перемиканнями або  відключеннями енергооб’єктів в РЕМ за допомогою  комп’ютера.

Диспетчером може бути не кожен. Але якщо у електромонтера є прагнення стати диспетчером і відповідна освіта, можна навчитися й використовувати свій потенціал у цьому. Крім того, маючи досвід роботи диспетчером є можливість подальшого кар’єрного росту в енергокомпанії.