СПОЖИВАЧАМ
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ АКЦІОНЕРІВ ТА СТЕЙКХОЛДЕРІВ
ТОВАРИСТВО

































© 2004-2023 Житомиробленерго





   
 

Запитання - відповіді

1. Що потрібно для того, щоб замінити чи відремонтувати електролічильник?
Для побутових споживачів планова повірка, ремонт та обслуговування приладу обліку, виконується за рахунок енергопостачальної організації або організації, яка відповідає за збереження приладу обліку. У випадку пошкодження, втрати або неправильної роботи приладу обліку з вини споживача він відшкодовує вартість перевірки, ремонту або встановлення нового приладу обліку. У разі необхідності позачергової перевірки приладу обліку споживач звертається до району електромереж із заявою та сплачує вартість робіт.

2. Якщо ваш електролічильник вкрали, як тоді розраховуватися за спожиту електроенергію?
У разі викрадення електролічильника споживач повинен повідомити енергопостачальника (РЕМ) про його втрату. Розрахунки за спожиту електроенергію проводяться по середньомісячному споживанню за попередні 12 місяців від дати останнього зняття показників. Енергопостачальник повинен відновити облік електроенергії протягом 3 місяців.

3. Які марки електролічильників рекомендовано для встановлення (з точки зору можливості їх ремонту, надійності їх роботи)?
До застосування на території України допущені лічильники, занесені до державного реєстру України, які мають метрологічні характеристики, необхідні для використання їх у якості засобу вимірювання. На сьогоднішній день застосовуються як індукційні, так і електронні прилади обліку, вироблені на території України та імпортовані.
Тип лічильника, який має бути застосований, визначається у кожному конкретному випадку з погодженням енергопостачальника, як на рівні РЕМ, так і служби обліку електроенергії „Житомиробленерго”.

4. Де встановлюються пломби Державної повірки? Який максимальний термін давності пломб?
Прилади обліку електроенергії є засобами вимірювальної техніки і згідно із законом України „Про метрологію та метрологічну діяльність” на них поширюється державний метрологічний нагляд. Вони підлягають обов’язковій повірці, на них встановлюється пломба державної повірки. Державні пломби - це пломби заводу – виробника лічильника та пломби державного повірювача, які засвідчують придатність приладу обліку до застосування та унеможливлюють доступ до вузлів обліку лічильника. Використовують декілька способів пломбування:

  • нанесення мастики на поглиблення гвинтів кріплення кожуха, закриваючи ці гвинти, ставиться державне клеймо.
  • пломбування за допомогою волосіні, кордової нитки, металевого проводка (в залежності від типу лічильника), яка протягується через корпус лічильника та гвинт кріплення кожуха, встановлюється пластмасова або свинцева пломби, що обжимаються пломбіратором.

Періодичність повірки визначається згідно із державним стандартом для кожного типу лічильників окремо і відраховується від дати держповірки, зазначеної на таврі пломби (рік та квартал). Для більшості однофазних електролічильників – 16 років, трифазних – 4 роки.
Крім того, обов’язковим є встановлення пломби енергопостачальної організації на клемній кришці лічильника, що виключає доступ сторонніх осіб до схеми включення лічильника.

5. Реструктуризація заборгованості.
У відповідності з п.28 ПКЕЕН у разі відсутності у споживача коштів на оплату заборгованості він повинен звернутися до енергопостачальника із заявою про складання графіка погашення заборгованості або відстрочення терміну оплати та надати довідки, що підтверджують його неплатоспроможність.

6. У який термін здійснюється відновлення електропостачання споживача?
Згідно п.36 ПКЕЕН Відновлення постачання електричної енергії побутовому споживачу здійснюється протягом трьох робочих днів у містах та п'яти робочих днів у сільській місцевості після оплати витрат на повторне підключення, усунення виявлених порушень та/або відшкодування збитків, завданих електропостачальнику (електророзподільному підприємству), крім випадку, коли електроустановку побутового споживача відключено у зв'язку з наявністю заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію.

У разі відключення об'єкта побутового споживача через заборгованість відновлення електропостачання здійснюється за рахунок електропостачальника протягом трьох робочих днів у містах та п'яти робочих днів у сільській місцевості після оплати побутовим споживачем заборгованості.

7. Що може стати причиною відключення споживачів від електромережі?
У відповідності з п.35 ПКЕЕН енергопостачальник має право відключити споживача у разі:

  • самовільного підключення до електричної мережі (бездоговірне споживання);
  • розкрадання електричної енергії, навмисного пошкодження приладу обліку та зриву пломби;
  • порушення термінів оплати за спожиту електричну енергію, визначеному п.27 Правил, а саме: у разі несплати або неповної оплати за спожиту електричну енергію у строки, визначені пунктом 20 ПКЕЕН (протягом 10 днів після зазначеному у договорі чи платіжному документі), електропостачальник на 30 день надсилає побутовому споживачу поштою або вручає особисто під підпис попередження про відключення електричної енергії за спожиту електричну енергію. У разі несплати за спожиту електричну енергію на 30 день після отримання побутовим споживачем попередження енергопостачальник має право відключити побутового споживача від електричної мережі. Забороняється відключення побутових споживачів перед вихідними та святковими днями;
  • несплати за встановлення нового приладу обліку або інших платежів згідно з цими Правилами;
  • невиконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії;
  • зниження показників якості електроенергії з вини побутового споживача.

8. Чи є платною процедура зміни особистого рахунку споживача електроенергії?
Процедура укладання договору про користування електричною енергією є безкоштовною. При цьому послуги, які надаються РЕМ є платними та відповідають затвердженій калькуляції, а саме:

  • При первинному підключенні нових споживачів підключення однофазної або трифазної електроустановки:

Послуги, які надаються РЕМ при первинному підключенні виконуються за рахунок заявника і входять в плату за приєднання.

 При укладанні договору у разі зміни власника будинку/квартири (за ініціативи споживача)

при наявності трифазної електроустановки:

  • обстеження технічного стану 3ф. електроустановки у побутових споживачів;
  • перевірка схеми обліку;
  • пломбування 3ф. електролічильника;
  • пломбування комутаційного обладнання.

при наявності однофазної електроустановки:

  • обстеження технічного стану 1ф. електроустановки у побутових споживачів;
  • пломбування 1ф. електролічильника.

9. Хто і коли вручає споживачеві рахунок за використану електроенергію?
Персонал району електричних мереж щомісячно забезпечує кожного побутового споживача платіжними документами за спожиту електричну енергію в термін до 15 числа місяця наступного за звітним.

10. Як оплачується сума, яка виставлена до оплати за рахунком?
При оплаті згідно платіжних документів необхідно сплачувати суму з урахування боргу за попередній період.
Житомиробленерго повідомляє, що Товариство  уклало  договори на прийом платежів від населення за спожиту електричну енергію  з наступними банківськими установами: ПАТ КБ "Приватбанк"; АТ "Ощадбанк"; ПАТ "Перший інвестиційний банк"; ПАТ "Банк Фамільний" та Житомирською дирекцією ПАТ “Укрпошта”. Відповідно до договорів, Житомиробленерго сплачує цим установам комісійну винагороду. Крім того,  є можливість розрахуватися через термінали ПІН Банку, які розміщені в РЕМ та Сервісному центрі, або через платіжні інтернет-сервіси вищенаведених установ.

11. Що робити, якщо контролер не приніс рахунок?
У випадку не доставки рахунку працівниками РЕМ, споживач може звернутися до району електричних мереж, або в інформаційно-консультаційний пункт та повідомити фактичні покази лічильника, розрахуватися за використану електроенергію. При Житомиробленерго працюють інформаційно-консультаційних пунктів (адреси пунктів).

12. Що робити, якщо ви не згідні із сумою, яка виставлена до оплати за рахунком?
Згідно п. 29 ПКЕЕН у разі виявлення в платіжному документі помилкових показань приладу обліку споживач зобов'язаний повідомити про це енергопостачальника.
Представник енергопостачальника повинен протягом 5 днів від дня подання заяви перевірити рахунок, а в разі потреби протягом 20 днів перевірити прилад обліку та повідомити споживача про результати перевірки.

13. Як може розраховуватися споживач за використану електроенергію (згідно із рахунком, самостійно відповідно до показань лічильника за допомогою розрахункової книжки і т.д.)?
Якщо споживач має бажання сплачувати за своїми показами електролічильника, для цього необхідно передавати до району електричних мереж покази лічильника електричної енергії на останній день місяця за телефоном Кол-центру 40-21-50.

14. Встановлення електроопалення: правила, технічні норми, яке обладнання найкраще для наших умов і т.д.
Для встановлення електроопалення в приватному будинку необхідно отримати і виконати технічні умови та умови договору на приєднання до електромережі електрокотла, інших електронагрівальних пристроїв та освітлення житлового будинку на загальну розрахункову потужність.
Встановлення опалення в багатоповерховому будинку.
У відповідності до пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.99 № 2328 "Про порядок надання архітектурно-планувального завдання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу", підабзацу 2 абзацу 1 пункту 1 Закону України "Про архітектурну діяльність" технічні умови видаються на інженерне забезпечення об'єкта архітектури - будинку в цілому, а не на окремо виділену квартиру.
Таким чином, у разі наміру побутових споживачів встановити в своїх квартирах стаціонарні електроустановки для електроопалення та нагрівання води, власник багатоповерхового будинку має звернутися до постачальника електричної енергії із запитом щодо отримання технічних умов з метою приєднання нових електроустановок в житловому будинку .
Видача технічних умов проводиться згідно із:

  • Законом України „Про електроенергетику" зі змінами і доповненнями;
  • Законом України «Про архітектурну діяльність»
  • Правилами приєднання когенераційних установок до електричних мереж, які затверджені постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 21.01.2006 № 47 і зареєстровані в Міністерстві юстиції України 06.02.2006 за№ 97/11971;
  • Правилами користування електричною енергією, які затверджені постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 31.07.96 № 28 (у редакції постанови НКРЕ від 17.10.2005 № 910) і зареєстровані в Міністерстві юстиції України 02.08.96 за№ 417/1442 і 18.11.2005 за№ 1399/11679;
  • Постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2004 № 1243 «Про Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів» зі змінами і доповненнями.;
  • Постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.99 № 2328 "Про порядок надання архітектурно-планувального завдання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу";
  • Вказівкою НКРЕ України від 31.12.96 № 03/22-172 "Про тимчасовий порядок видачі технічних умов на приєднання споживачів до електромереж напругою 35-110 кВ";
  • Листами НКРЕ від 20.05.2002 № 05-34-11/1576 та від 05.09.2002 № 05-39-11/2807 "Щодо видачі технічних умов".
  • Внутрішніми розпорядчими документами компанії.

Замовлення та виготовлення технічних умов приєднання електроустановки Замовника до електричних мереж Власника (ПАТ «ЕК «Житомиробленерго») передбачає такі етапи: 1. Визначення замовником проектної організації, яка розроблятиме на договірних умовах із замовником відповідну проектну документацію.
2. Звернення замовника до місцевого району електричних мереж з листом щодо наміру приєднати електроустановки певної потужності із зазначенням їх місця розташування та надання копій документів, зазначених в пункті 3.
3. Подання замовником власнику мереж:
    3.1. Заяви про приєднання та видачу технічних умов:

  • фізичним особам при загальній потужності до 15 кВт - в район електричних мереж, який обслуговує даного замовника;
  • фізичним та юридичним особам при потужності вище 15 кВт - у відділ приєднань ПАТ «ЕК «Житомиробленерго.

Заява про приєднання має містити наступні дані:

  • найменування Замовника, його місцезнаходження (для населення - прописка);
  • контактний телефон;
  • назва об'єкту та його місцезнаходження, мета отримання технічних умов приєднання (будівництво, реконструкція, модернізація, зміна категорії надійності електрозабезпечення, збільшення потужності);

    3.2 Опитувального листа – документа, в якому відображається потужність об'єкту, категорія надійності електропостачання об'єкту, прогнозоване електроспоживання об'єкту (опитувальний лист заповнює та підписує проектна організація (п.1) та замовник);
    3.3. Копію документа, який підтверджує право власності на цей об'єкт та право власності чи використання земельної ділянки під будівництво або реконструкцію чи модернізацію об'єкта (договору купівлі продажу, дарування, оренди земельних ділянок, рішення місцевих рад про виділення земельних ділянок чи оренду комунальних приміщень, для населення дозволяється довідку з місцевих рад про власність );
    3.4. Копію паспорта та ідентифікаційного коду (для населення).
Після отримання вищевказаних документів ПАТ "ЕК "Житомиробленерго" розглядає схему приєднання електроустановки замовника та після оплати вартості виготовлення технічних умов готує технічні умови та проект договору про приєднання.
Технічні норми :
Для підрахунку прогнозованої приєднаної потужності необхідно користуватись державними будівельними нормами України (ДБН В, 2.5-23-2003).
Обладнання :
Доцільно застосовувати системи електроопалення з акумулюванням тепла в нічний час за зниженим тарифом на електроенергію і використанням його протягом доби.
У наявності також є традиційні електрокотли різних модифікацій, які замовник може підібрати за власним розсудом.

15. Підключення до електромереж. Підключення трифазного електричного вводу (якщо вже є однофазний ввід).
Підключення до електромереж здійснюється після виконання технічних умов та договору на приєднання з дотриманням вимог нормативних документів. Підключення трифазного вводу.
Для населення з індивідуальною забудовою житла при зміні напруги живлення електроустановок з класу 0,23 кВ на клас 0,38 кВ без зміни величини приєднаної потужності, зміни категорії установок щодо надійності електропостачання чи (або) зміни точки приєднання технічні умови не отримуються. При необхідності монтажу додаткових проводів - вартість матеріалів та робіт оплачує замовник згідно окремого договору.
При зміні величини приєднаної потужності, зміні категорії установок щодо надійності електропостачання для підключення трифазного електричного вводу (при наявності однофазного) необхідно отримати нові технічні умови ( порядок отримання дивись вище).

16. Як переоформити особовий рахунок?
Згідно із п.З Правил користування електричною енергією для населення (далі - ПКЕЕН) споживання електричної енергії здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією між споживачем і енергопостачальником.
Для укладення договору Вам необхідно звернутися із письмовою заявою у РЕМ та надати наступні документи:

  • документ, яким визначено право власності на житло;
  • паспорт;
  • ідентифікаційний код;
  • документ, яким визначено право на користування пільгами в оплаті за спожиту електроенергію (якщо споживач є пільговиком).

При укладенні договору з новим власником об'єкту представниками енергопостачальної компанії має бути проведена технічна перевірка електроустановки.

17. Як визначити розрахунковий період?
Відповідно до пункту 20 Правил користування електричною енергією для населення розрахунковим періодом для встановлення розміру оплати спожитої електроенергії є календарний місяць.

Згідно пункту 21 ПКЕЕН передані побутовим споживачем та отримані у порядку, визначеному у договорі, та/або зняті електропостачальником (електророзподільним підприємством) дані про покази засобу обліку протягом періоду, що починається за два робочі дні до кінця розрахункового місяця, вважаються даними на перше число календарного місяця.

Зняті споживачем чи отримані та/або зняті енергопостачальником (електророзподільним підприємством) дані про покази засобу обліку в інший день вважаються вихідними даними для визначення показів засобу обліку на перше число календарного місяця шляхом додавання (віднімання) середньодобового споживання, помноженого на кількість днів (діб) між датою зняття показів та першим числом календарного місяця.

Середньодобове споживання визначається виходячи з даних про покази засобу обліку, зафіксовані між двома послідовними зняттями, та кількості днів між цими зняттями показів.

Платіжний документ, який виписується енергоспостачальником, формується ним за обсяг електричної енергії, спожитий протягом календарного місяця (з першого числа розрахункового місяця, по перше число місяця, наступного за розрахунковим).

18. Як перейти мешканцям гуртожитків на прямі розрахунки за спожиту електричну енергію з Житомиробленерго?
Для переводу мешканців гуртожитку на прямі розрахунки за спожиту електроенергію з Житомиробленерго необхідно вжити наступні заходи:

  • отримати у Житомиробленерго технічні умови на електропостачання житлового будинку;
  • замовити у проектній організації робочий проект на переобладнання внутрішніх електричних мереж будинку для переведення мешканців (власників квартир) на прямі розрахунки за спожиту електроенергію з електропостачальною організацією;
  • виконати вимоги технічних умов та проекту на переобладнання внутрішніх електричних мереж житлового будинку. При цьому зазначаємо, що проектні та електромонтажні роботи повинні виконуватись організацією, яка має відповідний дозвіл та відповідну ліцензію на проведення таких робіт;
  • визначитись, хто буде розраховуватись за місця загального користування (освітлення сходових клітин і т.п.).

Після виконання вищевказаних заходів, Житомиробленерго розгляне питання щодо укладення договорів про користування електричною енергією з кожним мешканцем та переведенням на прямі розрахунки за спожиту електроенергію.