СПОЖИВАЧАМ
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ АКЦІОНЕРІВ ТА СТЕЙКХОЛДЕРІВ
ТОВАРИСТВО

































© 2004-2023 Житомиробленерго





   
 

Тримаємо руку на пульсі швидкого розвитку інформаційних технологій

 

Клюшніченко С.В., заступник начальника
служби інформаційних технологій Житомиробленерго

Впровадження інформаційних технологій на основі сучасної техніки в окремих підприємствах ВЕО „Київенерго”, які працювали на території Житомирської області та ввійшли у склад ” Житомиробленерго” розпочалося у 1989р., коли були придбані перші комп’ютери. У цей же час почали вирішуватися кадрові питання по комплектуванню спеціалістами відповідного напрямку.

Першим чином були вирішені питання автоматизованих розрахунків заробітної плати, що дозволило відмовитися від послуг обчислювального центру Міненерго та значною мірою полегшити роботу бухгалтерії. Разом із цим проводилась автоматизація обліку основних засобів та матеріальних ресурсів на складах та в підзвітах матеріально-відповідальних осіб.

Значну увагу приділялось програмному забезпеченню по розрахунках із споживачами. На початку 1992р. цей напрямок був автоматизований у Коростенському міському РЕМ.

Розробка програмного забезпечення та його супроводження здійснювалася як штатним персоналом цих підприємств так і підрядниками.

Впровадження інформаційних технологій у період до 1995 р. можна охарактеризувати, як поступове автоматизування збутової діяльності та бухгалтерського обліку в досить складних економічних умовах.

Кількість ПЕОМ на час об’єднання підприємств ледве нараховувала 50 одиниць. Мали місце різні підходи до організації виробничого процесу. Відділ АСУ існував тільки в Східному ПЕМ, спеціалісти Коростенського ПЕМ знаходились у складі служби ЗДТУ, а у Західному ПЕМ взагалі не було відповідного персоналу.

Після об’єднання окремих підприємств в АК „Житомиробленерго” утворилася досить складна IT-архітектура із розподіленою структурою, яка складалася із різноманітних систем та додатків. У цих умовах розвиток програмного забезпечення та збільшення парку техніки як і раніше відбувався у відповідних електромережах та управлінні компанії. На цьому ж етапі почалось впровадження програмного забезпечення, заснованого на мережевих технологіях.

Розуміючи важливість впровадження нових технологій, у 2000 році були прийняті „Стратегічні напрямки розвитку інформаційних технологій компанії”. За основу було прийнято побудову єдиного інформаційного простору компанії у межах області, заснованого на модемному зв’язку по комутованим каналам.

У цей же час був створений перший офіційний інформаційний сайт компанії, що функціонував до 2004р. в ТКМ "Енергія".

22 січня 2001 року на базі відділів АСУ виконавчого апарату та Житомирських електричних мереж було створено відділ інформаційних технологій у складі 14 співробітників із підпорядкуванням головному інженеру компанії. У цей же час діяв відділ АСУ в Коростенських електромережах у складі 5-ти працівників.

Лише наприкінці 2001р., після того, як відбулася приватизація підприємства, почався стрімкий процес розвитку інформаційних технологій.

У 2002 р. була створена служба інтегрованих систем зв’язку, яка займалася питаннями експлуатації мультисервісної мережі передачі даних, проект побудови якої відмітила компанія Сisco Systems дипломом Best Project of the Year 2002.

Побудована на базі обладнання Сisco Systems інформаційно -обчислювальна мережа об’єднала всі структурні підрозділи компанії, що знаходяться в різних населених пунктах області. Змонтовані та діють локальні мережі у кожному РЕМ компанії. Впроваджена система інформаційної безпеки компанії.

Такі напрямки, як електронна пошта та Інтернет стали звичайними інструментами у діяльності співробітників компанії.

У 2003р пройшов перехід на професійне програмне забезпечення корпоративного, фінансово-економічного та збутового напрямку.

У цей час створено відділ впровадження збутових програм, який займався питаннями впровадження білінгових програм у збутових підрозділах компанії.

1 квітня 2006р. мала місце реорганізація, яка об’єднала відділ інформаційних технологій, службу інтегрованого зв’язку та відділ впровадження збутових програм в єдину службу інформаційних технологій.

Служба інформаційних технологій – це структура у складі компанії, яка вирішує надзвичайно широке коло різноманітних задач у сфері автоматизації виробничих процесів.

Основне завдання служби інформаційних технологій - організація і проведення робіт по автоматизації виробничої діяльності компанії, пошук та впровадження у виробництво нових прогресивних комп’ютерних технологій. У своїй повсякденній діяльності служба взаємодії зі всіма підрозділами компанії.

У 2008р. побудована та введена в промислову експлуатацію автоматизована система комерційного обліку електроенергії для розрахунків з енергоринком, яка на той час була першою повномасштабною системою в Україні.

2014-2015 роки переходу на якісно новий рівень управління технологічними процесами компанії які пов’язані з впровадженням «Автоматизованої системи управління енергетичним підприємством» на базі програмного продукту ERP-II Microsoft Dynamics AX.