СПОЖИВАЧАМ
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ АКЦІОНЕРІВ ТА СТЕЙКХОЛДЕРІВ
ТОВАРИСТВО

































© 2004-2023 Житомиробленерго





   
 

СИСТЕМА ІНТЕГРОВАНОГО ЗВ'ЯЗКУ МАЄ ГАРНІ ПЕРСПЕКТИВИ

 

У статті розглянуто успішний досвід
запровадження інтегрованого зв 'язку
у “ Житомиробленерго ”.

Волинець І.П., заступник технічного директора

з інформаційних технологій та зв'язку “ Житомиробленерго ”

 

    До початку формування служби інтегрованих систем зв'язку у “Житомиробленерго” інформаційна система компанії мала вигляд локально працюючих комп'ютерів, яких до того ж було дуже мало. Тоді обленерго мало у своєму розпорядженні ВЧ-канали (по лініям електропередачі) у кожному РЕМ, а також канали з пропускною здатністю 9,6 Кбіт/с, які орендувалися у “Укртелекому”. Найбільшим досягненням того часу була чотирипроводова виділена лінія 32 Кбіт/с на модемі ZyXEL. В результаті цього річний обсяг корпоративного трафику станом на 2001 рік становив всього 900 МБ – було очевидним, що по таким каналам запроваджена білінгова система не змогла б працювати.

    Для вирішення цієї проблеми нам запропонували свої послуги кілька компаній – “Інком”, KAPSCH та інші. Рішення по проектам такого рівня завжди приймається на тендерній основі, і , передусім, проводиться тендер самого технічного рішення. На остаточний результат тендеру впливає багато факторів, серед них – наявність успішно реалізованих схожих проектів. До того часу “ S & T Софт-Тронік” вже встигла провести будівництво частини аналогічної мережі для “Дніпрообленерго” і вже мала необхідний досвід.

Інтегрована система зв ' язку “Житомиробленерго”.

    Технічне керівництво “Житомиробленерго” відвідало ці об'єкти у Дніпропетровську і безпосередньо впевнилося у їх здатності працювати. Інші учасники тендеру пропонували аналогічні проекти, але “ S & T Софт-Тронік” отримала перемогу не тільки у технічному рішенні, але і у ціновому, - у результаті за сумою отриманих коефіцієнтів вона виграла тендер.

    Окремі фахівці тоді багато критикували нашу компанію за те, що у першій рік своєї інвестиційної програми “Житомиробленерго” спрямувала кошти на реалізацію проекта зв'язку і передачі інформаційних даних. Але, після двох-трьох років, коли інші обленерго розпочали запровадження таких самих білінгових фінансових програмних комплексів, коли вони почали будувати АСКОЕ і телемеханізувати підстанції, стало ясно, що це все є непрацездатним (тому що відсутні відповідні канали зв'язку до кінцевих точок). Навіть комісія НКРЕ (Національна комісія регулювання електроенергетики) визнала оптимальність нашого проекту і рекомендувала іншим компаніям розпочати будівництво власних каналів зв'язку. Сьогодні це в своїй більшості радіорелейні канали, тому що вартість радіорелейного зв'язку за ці декілька років поменшала мало не в 4 рази . В результаті стало більш вигідніше будувати радіорелейні канали (ніж Radio Ethernet ), але в той час ситуація була діаметрально протилежною.

Компанія С isco Systems відмітила проект побудови мультисервісної мережі передачі даних в "Житоми­робленерго" дипломом Best Project of the Year 2002

    Потрібно зазначити, що на розповсюдження радіосигналів мають вплив погодні умови, але, незважаючи на всі погодні перипетії, технологія Radio Ethernet дуже стійка у своїй роботі. Єдине, з чим мали проблеми – так це з роботою під час грози, оскільки вишки досить високі. Сьогодні ми вже вирішили ці проблеми, встановивши пристрої захисту. Так, у минулому році вдалося без втрат вийти з цієї ситуації. Дощ, сніг, навіть утворення інею на антені не справляють негативного впливу на якість зв'язку – зимовий сезон має навіть певні переваги, оскільки є відсутньою грозова активність.

    Необхідно також приділяти достатню увагу підготовці кадрів у службі інтегрованих систем зв'язку. Такі спеціалісти у нас прекрасно підготовлені і тому затребувані на ринку праці – у нас навіть є велика конкуренція з операторами мобільного зв'язку, у першу чергу – “Київстаром” та “ UMC ”. Ці фахівці пройшли навчання для роботи на високому рівні і утримали відповідні сертифікати. Наше підприємство має відповідні механізми для утримання таких спеціалістів.

     “Житомиробленерго” співпрацює з “ S & T Софт-Тронік” вже не перший рік. Ми залишилася задоволеними результатами реалізації першого проекту, адже проект побудови мультисервісної мережі було закінчено у всіх відношеннях: ми отримали все, що раніше було задекларовано в ТЗ. Нас цілком задовільнила і отрима-на швидкість передачі даних, і робота IP -телефонії.

    Якщо згадати керівників, які доклали плідних зусиль до успішного вирішення проблеми зв'язку, необхідно назвати і колишнього голову правління Юрія Андрійовича Андрійчука (який пішов на підвищення), і Петра Васильовича Старовойтова – колишнього голову правління компанії, який продовжив справу свого попередника у цьому напрямку, але на жаль, він трагічно загинув у автокатастрофі. Успішне модернізація і нарощування мережі відбувається при нинішньому голові правління – генеральному директорові Анатолію Володимировичу Левицькому. У технічних питаннях багато що залежало від технічного директора Леоніда Павловича Харчука (сьогодні він заступник голови правління – виконавчий директор). Це він колись передбачив першочергову потребу компанії щодо запровадження якісних каналів зв'язку. Потім вже стало можливим вирішення усіх інших завдань: більш ефективного сучасного керівництва підприємством, модернізованого фінансового управління, збору даних з інших систем у режимі реального часу, управління технологічними процесами, створення виносних систем обліку та інше. Леонід Павлович доклав багато зусиль до реалізації цього проекту. І завдяки тому, що всі вищезгадані керівники вміли і уміють дивитися у майбутнє, система інтегрованого зв'язку і передачі даних створена, діє і має гарні перспективи. І, зокрема, завдячуючи тому, що керівництво компанії має можливість швидко і якісно отримувати всю необхідну інформацію, - всі нові проекти з використанням інтегрованої мережі успішно реалізуються, а “Житомиробленерго” є однією з найкращих у галузі.